doświadczenie

O jakich liczbach my tu gadamy?

Spod mojej kreatywnej klawiatury wyszło:

Symbol tekstu w kolorze butelkowej zieleni.

0

nazw dla nowych marek

Zielony symbol laptopa.

0

stron WWW

Zielony symbol przedstawiający tablet.

0

artykuły blogowe

Zielony symbol wykresu.

0

newslettery

Chcesz, abym kolejny tekst napisała dla Ciebie?

Tak! Umawiam darmową konsultację

case study

Jak stworzyć nazwę śpiewająco?

Od strategii komunikacyjnej do namingu. Studium przypadku tworzenia nazwy zespołu muzycznego

Główne założenia projektu

Symbol przedstawiający dodawanie – plus w okręgu w kolorze turkusowym.

Nazwa „wpadająca w ucho”

Nawiązująca do SDM-u

Symbol przedstawiający dodawanie – plus w okręgu w kolorze turkusowym.

Łatwa do zapamiętania

Oddająca charakter zespołu

Kumple Bejdaka

Nazwa dla zespołu, która stała się hitem

Trzech zapalonych gitarzystów, których połączyła miłość do twórczości Starego Dobrego Małżeństwa, poprosiło mnie o pomoc w stworzeniu nazwy dla ich nowopowstałego zespołu.

Potrzebowali identyfikującej nazwy, aby wziąć udział w Przeglądzie Lokalnych Zespołów Muzycznych – wydarzeniu, dzięki któremu zaistnieliby w świadomości miejscowej widowni.

Było o co powalczyć, ale bez odpowiedniego namingu mogli przegrać już na starcie.

Od dłuższego czasu przerzucali się pomysłami, jednak żadna z padających propozycji nie trafiała w ich serca. Szukali inspiracji wśród tekstów Krzysztofa Myszkowskiego i kręcili się wokół utartych schematów.

Atmosfera stawała się coraz bardziej napięta, a przeciągnięta struna mogła pęknąć w każdej chwili.

Do tej pory nie miałam doświadczenia w projektowaniu nazwy dla zespołu muzycznego, postanowiłam więc podejść do tego zadania tak samo, jak w przypadku zleceń dla biznesu online: zaprosiłam chłopaków na kluczowanko (rozmowę na temat ich wizji zespołu), aby stworzyć strategię komunikacyjną marki.

Trzy gitary, w tym dwie klasyczne i jedna elektryczna, stoją na trawie oparte o ceglaną ścianę.

Po co zespołowi muzycznemu strategia komunikacyjna marki?

Zarówno dla biznesu, jak i dla zespołu muzycznego nie da się wyciągnąć nazwy marki z kapelusza.

To znaczy być może się da, ale trzeba być naprawdę dobrym magikiem, aby taka nazwa „z czapy” spełniła swoje cele. A trochę ich musi osiągnąć. Dobra nazwa:

  • jest zrozumiała dla grupy docelowej i łatwa do zapamiętania;
  • stanowi fundament budowania wizerunku;
  • odzwierciedla istotę marki, jej wartości i misję;
  • wyróżnia markę na tle konkurencji;
  • dobrze wpisuje się w każdy kontekst wymagający jej użycia.

Zanim więc powstanie, należy odpowiedzieć na kilka kluczowych pytań: Kim jest grupa docelowa?

Czyli dla kogo zespół chce tworzyć, przed jaką publicznością występować i kto ma być adresatem ich oferty koncertowej.

Jaki jest cel marki?

Czyli jak zespół wyobraża sobie ścieżkę kariery, do czego dąży i na jakich scenach chce zagrać.

Jakie wartości wyznaje?

Czyli najprościej mówiąc: co zespół chce przekazać w swoich utworach.

Co oferuje swoim klientom?

Czyli jakich wrażeń i emocji chce im dostarczyć.

Jaką reprezentuje osobowość?

Czyli jaki jest charakter zespołu. Wybór archetypu marki pozwala scalić całą komunikację, aby wszystkie przekazy (np. na plakatach, stronie WWW, w mediach społecznościowych czy ofercie) były spójne.

To nie jest niedzielny teleturniej rodzinny – niestety nie wystarczy domyślić się, jak na te pytania odpowiedziałaby większość. Dopiero rzetelne przyjrzenie się tym zagadnieniom, spisanie przemyśleń i doprecyzowanie wizji, pozwala czysto wybrzmieć temu, co w duszy gra.

I obrać strategię, która pomoże zrealizować cele biznesowe (i nie tylko).

Trzech mężczyzn grających na gitarach w czasie wieczornego koncertu.

Bieszczadzkie anioły o czwartej nad ranem

Poezja śpiewana pozwala na chwilę zwolnić, aby złapać oddech. I właśnie do tego chcą zachęcić muzycy podczas swoich koncertów. Zapraszają do wspólnej wędrówki po wijących się ścieżkach poezji śpiewanej, aby bez pośpiechu powłóczyć się między wersami ulubionych i dobrze znanych (oraz nowych) utworów muzycznych.

Trio stanowią wrażliwi na piękno przyrody artyści. Zachwycają się idealną harmonią tej naturalnej kompozycji. Uciekają od świata zalanego betonem i rozpalonego neonami. Stęsknieni, wracają do Matki Ziemi, by orzeźwić rosą zmęczone stopy, odpocząć na pachnącym żywicą pniu i słuchać melodii granej przez wiatr.

Nie tylko więc wykonują covery Starego Dobrego Małżeństwa, nie tylko w swoich aranżacjach inspirują się twórczością Krzysztofa Myszkowskiego, ale skomponowali kawałek będący hołdem dla Bejdaka – tytułowego bohatera jednej z piosenek SDM-u. To ich artystyczny przewodnik i towarzysz.

Trzech mężczyzn z gitarami siedzi na nieużywanych torach kolejowych w wysokiej trawie, w tle widać drzewa iglaste i budynek z cegły.

Kumple Bejdaka – bo takich trzech, jak ich dwóch, to nie ma ani jednego

Kumple to bliscy koledzy lubiący spędzać ze sobą czas.

Oprócz tego, że nazwa bezpośrednio nawiązuje do artystów, od których muzycy czerpią najwięcej inspiracji, to jednocześnie określa kumpelski charakter zespołu i skraca dystans między wykonawcami („tymi wielkimi artystami na scenie”) a publicznością. Stanowi zachętę dla widzów, aby włączyli się w śpiew ulubionych piosenek i współtworzyli performans.

Nazwa jest krótka, łatwa do zapamiętania i puszcza oczko do fanów Starego Dobrego Małżeństwa (a więc do grupy docelowej).

Doprecyzowała identyfikację wizualną całej marki – stanowiła podstawę do zaprojektowania logo oraz wskazała kierunek sesji zdjęciowej.

Nadała głos i ton całej komunikacji – manager zespołu otrzymał dokument ze strategią komunikacyjną, dzięki któremu tworzy spójne posty w mediach społecznościowych i inne materiały promocyjne.

Określiła formę oferty koncertowej – skierowanej bezpośrednio do osób zajmujących się organizacją wydarzeń kulturalnych.

Trzech mężczyzn z zespołu Kumple Bejdaka z gitarami w dłoniach, idą po torach kolejowych odwróceni tyłem, w tle widać drzewa, po prawej ceglany budynek.

Dobra nazwa wyraża więcej niż tysiąc słów

Już parę tygodni po oficjalnym przyjęciu nazwy Kumple Bejdaka zostali zaproszeni na scenę Tarnogórskiego Centrum Kultury, by uświetnić finał warsztatów literackich „Nad wyraz” (nawet konferansjer zaznaczył, że to właśnie poetycka nuta oferty koncertowej zwróciła uwagę osób decyzyjnych).

Osobowość Kumpli Bejdaka otworzyła im nowe możliwości koncertowania – w przestrzeniach tworzących atmosferę sprzyjającą wykonywaniu poezji śpiewanej: pod nocnym niebem na malutkiej wysepce czy w drewnianej stodole.

Zespół zapraszany jest jako gwiazda wieczoru na uroczystości prywatne, akcje charytatywne (WOŚP, gale Szlachetnej Paczki), a także występuje w lokalach promujących kulturę (np. kawiarnio-księgarniach).

A ktokolwiek po raz pierwszy usłyszy ich muzykę, szybko zapamiętuje wykonawców i pyta o datę oraz miejsce kolejnego koncertu Kumpli Bejdaka. 😉

Ilustracja przedstawiająca mężczyznę z brodą w kapeluszu z bagażem na plecach, z prawej stony logotyp Kumple Bejdaka.

„Kamila to cudowna, ciepła i przefajna osoba, ale przede wszystkim profesjonalistka w swoim fachu. Gdy tylko rzuciłem jej temat nazwy dla zespołu muzycznego, podeszła do sprawy z ogromnym zaangażowaniem. Przeprowadziła ze mną wywiad na temat tego, jak chciałbym, żeby mój zespół funkcjonował i przed jaką widownią widzę się na scenie. Dzięki temu, jak Kamila poprowadziła naszą grupę, mogliśmy się otworzyć na szersze grono odbiorców i pokazać w mediach społecznościowych. Jako ktoś, kto nie miał za wiele styczności z biznesem, dużo się od niej nauczyłem. Fantastyczna współpraca! Serdecznie polecam!”

Sebastian Maciejski

Lider zespołu Kumple Bejdaka

Potrzebujesz nowej nazwy dla swojego biznesu, aby z sukcesem realizowała Twój cel?

Pogadajmy!

Rekomendacje

Kilka słów od kluczowych klientów:

Maria Maciuch

COUNTRY ENGLISH

Tworzenie strony internetowej to nie byle gratka. Powoli, trochę po omacku, trochę z wyczuciem, wspomagając się dostępnymi tutorialami, można samodzielnie stworzyć coś wartościowego. To, czego żaden tutorial nie podpowie to TEKST. Tu zaczynają się schody, gdyż albo umiesz zgrabnie pisać po polsku, albo wychodzi ci to zgoła mało zadowalająco. Tak też było i w moim przypadku. Należało udać się po pomoc przed publikacją strony. Natychmiast zgłosiłam się do: Słowa Klucze Kamila Wrzask. W ciągu kilku dni moje teksty zostały poprawione, oszlifowane, dopracowane tak, aby przekaz był jasny, prosty i zrozumiały oraz aby klient poznał wszystkie korzyści płynące z oferty strony. Kamila profesjonalnie zajęła się korektą treści, sugerując atrakcyjne poprawki, które z chęcią przyjęłam, bo brzmiały o niebo lepiej niż moje własne rozwiązania. Dzięki sprawnej współpracy ze Słowa Klucze udało mi się zakończyć tworzenie strony internetowej i z dumą ją opublikować, bo każda kropka, przecinek, półpauza i średnik mają swoje właściwe miejsce. Opłacało się, bo klientów stale przybywa. Zatem powiedzieć „gorąco polecam” to nic nie powiedzieć, ale Kamila na pewno znalazłaby odpowiednie słowa.

Katarzyna Paprocka

trenerka mentalna

Serdecznie polecam usługi copywritingowe u Pani Kamili Wrzask, ma niesamowite wyczucie i świetne pomysły! Moim problemem było przygotowanie oferty sprzedażowej do kursu, opisu do ankiety i strony „o mnie”. Potrzebowałam pomocy kogoś, kto w umiejętny sposób zredaguje moje myśli i stworzy z nich atrakcyjną całość. Obawiałam się, czy na pewno zupełnie obca osoba „poczuje” to, co chcę przekazać odbiorcy, ale moje obawy okazały się bezzasadne, bo Pani Kamila zrobiła to lepiej, niż mogłam to sobie wyobrazić. I to mnie najbardziej zaskoczyło! Współpracę oceniam baaardzo pozytywnie. Gotowe teksty wykorzystałam do tworzonej przeze mnie oferty warsztatów dla Kobiet, które są w procesie życiowej zmiany. Współpracę z Panią Kamilą polecam wszystkim, którzy stoją przed wyzwaniem zredagowania tekstów „chwytających za serce odbiorcy” – przekonajcie się, z jaką lekkością i wdziękiem zrobi to Pani Kamila ;)

Michał Teodorczyk

korektor

Współpraca z Kamilą to najlepsze, co może spotkać ludzi pracujących z tekstami. Jej merytoryczne treści z mądrą redakcją i lekkością słowa, faktycznie są jak klucze, dzięki którym drzwi do zrozumienia przekazu stają szeroko otworem przed każdym odbiorcą. Oprócz tego ma naturalną umiejętność pisania w sposób niepozostawiający złudzeń, co autor miał na myśli. Dokładnie wie, jak wykonać research, i jest niezawodna w dostarczaniu pracy na czas.

Wojtek Pisarski

CEO wMedia

Kamila pomaga nam przy newsletterach wMinutę. Z wydania na wydanie jest tylko lepiej. Na tyle, że mogę jej w pełni zaufać, że dowiezie super materiał i zawsze w terminie.

Iwona Wajs-Gorgoń

korektorka

Do Kamili zgłosiłam się, gdy projektowałam swoją stronę internetową. Byłam przekonana, że potrzebuję tylko kilku tekstów. Och, jak bardzo się myliłam! Kamila po wysłuchaniu moich pomysłów, zaproponowała działanie od podstaw, czyli stworzenie przede wszystkim strategii komunikacyjnej mojej marki osobistej. To był strzał w dziesiątkę! Najpierw było spotkanie, które całkowicie zmieniło moje podejście. Dzięki pytaniom umiejętnie zadawanym przez Kamilę powstały solidne podwaliny całej komunikacji mojej firmy. W efekcie otrzymałam plik, który trzymam zawsze blisko siebie, gdy chcę cokolwiek opublikować w SM lub zmienić na stronie WWW. Doprecyzowanie i usystematyzowanie komunikacji to najlepsze, co można zrobić dla swojego biznesu, na każdym etapie jego rozwoju. A Kamila jest osobą, która najlepiej się tym zajmie!

Edward Pronczew

ZYSKPLANET Sp. z o.o.

Kamila jest prawdziwą słowo-wrożką! Dysponuje nieograniczonymi pokładami kreatywności i nie waha się ich używać wszędzie tam, gdzie za pomocą słów może zadziać się magia. W ZYSKPLANET przygotowywała artykuły blogowe i opisy produktów na najpopularniejszą platformę sprzedażową w Polsce. Ale prawdziwe czary-mary dokonywała podczas tworzenia treści wykorzystywanych do komunikacji z kupującymi. Sprzedawaliśmy odświeżacz do obuwia (trzeba przyznać, że produkt mało seksy), a dzięki listom posprzedażowym i wiadomościom e-mail oraz SMS w formie zabawnych wierszyków (a także wielu innym świetnym pomysłom) klienci czuli się obdarowywani jak na Gwiazdkę (o czym świadczą setki komentarzy pod aukcjami). Polecam współpracę z Kamilą wszystkim, którzy szukają pomysłowych treści dla swojego biznesu!

Ireneusz Słomian

Prezes Zarządu Top Event Team Sp. z o.o.

Pani Kamila jako członek zespołu Top Event Team Sp. z o.o. była odpowiedzialna za przygotowywanie aukcji na platformach sprzedażowych oraz innych materiałów promocyjnych dla firmy.

Pani Kamila wykazała się dużym zaangażowaniem w pracę. Z powierzonych zadań wywiązywała się rzetelnie i profesjonalnie. Z własnej inicjatywy poszerzała swoje umiejętności oraz kompetencje – zarówno sprzedażowe, jak i językowe. Kreatywnie i samodzielnie podchodziła do rozwiązywania zaistniałych problemów, kierując się zawsze dobrem klienta i firmy. Świetnie radziła sobie z kreowaniem treści. Jej komunikaty były przemyślane, pełne empatii i angażujące, co pomogło nam w utrzymaniu lojalności klientów oraz budowaniu pozytywnego wizerunku marki.

Warto podkreślić terminowość w realizacji zleceń. Pani Kamila zawsze wywiązywała się z powierzonych jej zadań na czas, co bardzo doceniam.

Zdecydowanie polecam współpracę z Panią Kamilą innym przedsiębiorcom, którzy poszukują profesjonalnego wsparcia w zakresie tworzenia tekstów reklamowych. Jej talent, zaangażowanie i skuteczność mogą znacząco przyczynić się do sukcesu biznesowego każdej firmy.

Co mogę napisać dla Ciebie?

Pogadajmy!

Skuteczny kontakt

Potrzebujesz kluczowych treści? Daj znać!

Zamyślona właścicielka marki Słowa Klucze w zielonej marynarce i eleganckiej bluzce.
Wideorozmowa

Faq

Kto pyta, nie błądzi

Zastanawiasz się, czy tak naprawdę w dobie AI copywriter jest Ci potrzebny? Na to oraz inne kluczowe pytania znajdziesz odpowiedź poniżej!

Kobieta trzyma w dłoni ołówek i pisze w notatniku, po prawej stronie znajduje się laptop, a po lewej kubek z napojem.
Brązowy symbol ołówka nad kartką papieru, nawiązanie do copywritingu.

Kto to jest copywriter i co on takiego potrafi?

Copywriter to taki magik słów – potrafi zamieniać myśli, idee i emocje w teksty, które oczarowują czytelnika.

Jego magiczne moce to nie tylko zdolności językowe, ale również umiejętność wnikliwego analizowania potrzeb klienta i tworzenia treści wychodzących im naprzeciw.

Dobry copywriter wie, jak ludzki umysł przyswaja to, co czyta, i jest na bieżąco z najnowszymi trendami w marketingu. Dzięki temu potrafi wyczarować teksty, które pomogą Ci zrealizować cele biznesowe.

Brązowy symbol przedstawiający użytkownika strony www Słowa Klucze.

W czym copywriter jest lepszy od sztucznej inteligencji?

Sztuczna inteligencja wygeneruje Ci naprawdę dobry tekst na stronę internetową, napisze świetnego e-maila do kampanii marketingowej, a nawet zaproponuje chwytliwy slogan dla Twojej marki.

Ale pracuje na tym, co już było. No i brak jej ludzkiego wyczucia.

Copywriter posiada zdolność interpretacji subtelności językowych, rozumie kontekst emocjonalny i łączy analizę danych z kreatywnością – a te cechy pozwalają dostosować treści do unikalnej tożsamości Twojej marki.

Brązowy symbol wykresu, nawiązanie do wzrostu sprzedaży dzięki wartościowym treściom na stronie www.

Dlaczego warto skorzystać z usług copywritera do tworzenia treści na stronie internetowej?

Profesjonalne teksty nie tylko przyciągają uwagę, ale także komunikują wartości Twojej marki. Decydują o tym, czy ktoś przescrolluje stronę, sprawdzi, czy masz coś ciekawego w zanadrzu i – co najważniejsze – skorzysta z Twojej oferty.

Przemyślana architektura treści i spójne teksty dopasowane do Twojej grupy docelowej przekonują klientów do działania.

Co to jest ta cała strategia komunikacyjna marki?

Strategia komunikacyjna to kluczowy element budowy spójnego wizerunku Twojej marki – taki kompas *dla wszystkich komunikatów i interakcji firmy z otoczeniem.

Określa, kto jest odbiorcą treści, w jaki sposób się z nim komunikować, jakie wartości marka chce przekazać i jak chce być postrzegana.

Ile trwa proces tworzenia treści?

Czas potrzebny na stworzenie treści zależy od… projektu. 😉

Współpracując z Tobą, jaram się naszym projektem, poświęcam mu całą swoją uwagę i chcę Ci pokazać efekty, gdy tylko zostaną dopieszczone. Od spotkania strategicznego do pierwszej wersji tekstu mija zwykle 10 dni roboczych.

Brązowy symbol portfela.

Ile kosztują usługi copywritera?

Koszty zależą od… projektu. 😉

Po omówieniu Twoich potrzeb przygotuję szczegółową ofertę cenową, zapewniając transparentność i pewność co do kosztów przed rozpoczęciem współpracy.

Widełki cenowe znajdziesz również w zakładce oferta.

Brązowy symbol ołówka, nawiązanie do copywritingu.

Czy koszty obejmują również dodatkowe korekty i poprawki?

Cena obejmuje tworzenie strategii komunikacyjnej, projektowanie treści, stworzenie tekstu, optymalizację pod SEO, redakcję i korektę wykonaną przez profesjonalną korektorkę, 2 rundy poprawek oraz ostatni look, gdy treść pojawi się na stronie.

Wszystko po to, by końcowy efekt zapierał dech w piersiach!

Brązowy symbol prezentacji.

Czy treści na stronę będą zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek (SEO)?

Oczywiście! Korzystam z narzędzi pozwalających na weryfikację stworzonych treści pod kątem algorytmów.

Dzięki temu otrzymasz teksty, które poprawią widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

Czy można wprowadzić poprawki do stworzonych treści?

Ależ jak najbardziej! Treści tworzę według opracowanej wspólnie strategii, dostarczonych przez Ciebie materiałów oraz zatwierdzonego projektu.

Ale każdy feedback jest na wagę złota!

Nasza umowa gwarantuje Ci darmowe 2 rundy poprawek, aby rezultat był cacy. 👌

Skąd wiadomo, że treści są unikalne?

Działam zgodnie z najwyższymi standardami etycznymi, zatem dostarczam treści w całości oryginalne. Dodatkowo używam narzędzi antyplagiatowych, aby potwierdzić ich unikalność.

Brązowy sumbol teczki, która nawiązuje do prowadzenia biznesu.

W jakiej formie są gotowe treści?

Gotowe treści udostępniam w dokumencie Google wraz ze wskazówkami, np. dotyczącymi optymalnego umiejscowienia treści na stronie lub dodatkowych elementów podbijających SEO.

Nie ma tu rozkmin, które chodzą Ci po głowie?

Oho, mam pytanie!

Oferta

Strategia komunikacyjna

od 690 zł

  • Kluczowanko (rozmowa o Twoim biznesie)
  • Dokument ze strategią komunikacyjną marki
  • Do 3 rund udoskonaleń
Pogadajmy o szczegółach

Oferta

Teksty na stronę WWW

od 1490 zł

  • Kluczowanko (rozmowa o Twoim biznesie)
  • Treści na stronę główną + 3 podstrony
  • Do 3 rund udoskonaleń
Pogadajmy o szczegółach

Oferta

Naming

od 290zł

  • Kluczowanko (rozmowa o Twoim biznesie)
  • 3 propozycje nazw
  • Do 3 rund poprawek
Pogadajmy o szczegółach

Oferta

Artykuł blogowy

od 590 zł

  • Gruntowny research
  • Tekst od 5 do 7 tys. znaków ze spacjami
  • Do 3 rund udoskonaleń
Pogadajmy o szczegółach

Oferta

Newslettery i inne teksty marketingowe

od 90 zł / 1000 zzs

  • Kluczowanko (rozmowa o Twoim biznesie)
  • Przygotowanie treści
  • Do 3 rund udoskonaleń
Pogadajmy o szczegółach

Oferta

Redakcja i korekta

od 49 zł / 1000 zzs

  • Korekta błędów językowych
  • Ujednolicenie stylu komunikacji
  • Do 3 rund udoskonaleń
Pogadajmy o szczegółach

*Podane ceny są kwotami netto. Do ceny należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%.

Blog

Szewc, co bez butów nie chodzi

Artykuły na temat marketingu, copywritingu i biznesu online

Wchodzę po dawkę wiedzy
Srebrny laptop, który nawiązuje do prowadzenia biznesu online.

E-mail marketing – czy warto go stosować w Twojej firmie?

Już za niedługo będzie tu świetny artykuł!

Sprawdź więcej
Srebrny laptop, który nawiązuje do prowadzenia biznesu online.

Czy warto prowadzić bloga firmowego?

Już za niedługo będzie tu świetny artykuł!

Sprawdź więcej
Wyróżnione
Biurko, na którym znajduje się notes, srebrny długopis, smartfon, laptop, czarny zegarek ze srebrną tarczą i kawa w białym kubku.

Czym jest SEO

SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, oznacza wszystkie te zabiegi, które sprawiają, że gdy użytkownik wpisze w lupkę zapytanie związane z Twoją branżą – to właśnie Twoja witryna wyświetli mu się jako jeden z pierwszych wyników.

Sprawdź więcej